1401/05/10

مکمل های سوخت خودرو؟

مکمل سوخت خودرو

همه می دانیم که پس از خرید خودرو باید از آن مراقبت کنیم. این مراقبت و محافظت با استفاده از مکمل ها و چک آپ صورت می گیرد.

استفاده از مکمل های سوخت یکی از راه هایی است که با استفاده از آن می توانیم خودروی شخصی خودمان را تقویت و محافظت کنیم.

اما بهترین مکمل سوخت خودرو چیست؟ کدام برندها بهترین مکمل ها را دارند؟ قیمت مکمل چه قدر است؟

در ادامه به جواب این سوالات خواهیم پرداخت.

 

 

بهترین مکمل سوخت

 

 

مکمل سوخت چیست؟

مکمل سوخت در کنار بنزین به باک افزوده می شود و کمک می کند خودرو در شرایط بهتری قرار بگیرد و وظایف خود را بهتر انجام دهد.

با افزودن مکمل سوخت، احتراق بهتری در محفظه موتور صورت می گیرد.

 

انواع مکمل سوخت

مکمل سوخت انواع مختلفی دارد. انتخاب بهترین نوع مکمل بستگی به نوع خودروی شما دارد. در ادامه با انواع مکمل ها آشنا می شویم.

 

خرید لوازم یدکی اصل از بازار

 

روان کننده ها

خودروی شخصی وسیله ای نیست که سال به سال تعویض کنیم! بنابراین پس از استفاده ی طولانی مدت، اجزای موتور فرسوده و کهنه می شوند. این روان کننده کمک می کند تا مشکلات بخش های مختلف خودرو برطرف شود.

 

افزایش کیفیت سوخت

نوع دیگری از مکمل ها، مکمل های افزاینده ی کیفیت سوخت هستند. این مکمل ها با پلی ایزو بوتان فرموله می شوند. این مکمل‌ ها با از بین بردن رسوبات مضر کربن به خروج مایعات و تجزیه ذرات آب که باعث رقیق‌شدن سوخت می‌ شود کمک می‌ کنند که باعث بالا رفتن کیفیت سوخت خودرو می شود.

این نوع مکمل ها ارزان و در دسترس هستند.

 

 

خرید مکمل سوخت

 

 

مکمل های اکتان بوستر

اکتان بوستر یا افزایش دهنده ی اکتان، سطح اکتان سوخت را افزایش می دهد. با افزایش سطح اکتان رسوبات کربن از سیستم سوخت رسانی پاک سازی می شود.

با افزایش سطح اکتان سوخت ها، گازهای گلخانه ای نیز کم تر می شوند و به سالم تر شدن هوا کمک می شود.

اگر قصد استفاده از اکتان بوستر را دارید، قبل از سوخت گیری آن را به خورویتان اضافه کنید.

اگر شما خودرویی در رده ی عادی یا متوسط دارید، نیاز به این مکمل ندارید زیرا موتور خودرویتان به گونه ای طراحی و ساخته شده است که می تواند با سوخت های کم کیفیت نیز کار کند. اما اگر ماشین شما در رده ی بالا قرار دارد و از سیستم توربو شارژر بهره می گیرد، استفاده از این نوع مکمل اکتان بوستر توصیه می شود.

نکته ی دیگر این است که اگر از بنزین سوپر استفاده می کنید، نیاز به این مکمل ندارید، زیرا این نوع بنزین خود سطح اکتان بالایی دارد.

 

پایدار کننده ی سوخت

این مکمل از سیستم سوخت رسانی خودرو محافظت می کند. هنگامی که بنزین در زمان طولانی در باک می ماند، قسمت هایی از آن تجزیه و بخار شده و قسمتی از آن رسوب می کند و صمغی می شود.

این رسوبات در طولانی مدت سیستم سوخت رسانی خودرو را دچار آسیب می کنند از این رو با استفاده از این مکمل مدت زمان ایجاد شدن این رسوبات افزایش می یابد و خودرو سالم تر می ماند.

 

پاک کننده ی سیستم سوخت

این نوع مکمل از پرطرفدارترین مکمل هاست! بسیاری از مکمل ها با هدف پاکسازی طراحی و تولید می شوند. البته هرکدام برای قسمت های خاصی از موتور در نظر گرفته شده اند و قسمت های خاصی از خودرو را پاکسازی می کنند.

برای مثال پاک کننده های انژکتور، نوع خاصی از پاک‌کننده‌های سیستم سوخت هستند. این پاک‌کننده حاوی پلی اتر آمین است و جزو قوی‌ترین مواد پاک‌کننده به شمار می‌ رود. این پاک‌کننده می‌تواند کربن جمع‌شده روی انژکتورهای سوخت را از بین ببرد.

این نوع پاک کننده برای خودروهایی که موتورهای سطح بالا دارند بسیار مناسب است.

البته باید دانست که این پاک کننده ها قادر به پاکسازی تمام قسمت ها نیستند اما تا حدود بسیار زیادی کمک کننده هستند.

 

 

مکمل سوخت چیست

 

 

مکمل های آنتی ناک

این نوع مکمل از منفجر شدن زود هنگام سوخت در محفظه ی احتراق جلوگیری می کند. در نتیجه از آسیب رسیدن به پیشرانه جلوگیری می شود.

 

مکمل های سوخت دیزلی

این نوع مکمل ها، بیش تر برای خودروهای دیزلی استفاده می شود. جلوگیری از منجمد شدن سوخت در دماهای پایین، افزایش پایداری سوخت و افزایش عدد ستان از ویژگی های این مکمل است.

 

مکمل های سوخت را از کجا تهیه کنیم؟

شما می توانید انواع این مکمل ها را از مغازه های تخصصی خودرو تهیه کنید. اما باید از فروشنده و جنس مطمئن باشید تا محصولی با کیفیت و مناسب ماشینتان را دریافت کنید. پس برای یک خرید مطمئن و به صرفه می توانید به سایت مجتمع سپهر مراجعه نمایید و مکمل مناسب ماشین خود را تهیه نمایید.

 

کاربرد مکمل سوخت خودرو چیست؟

در بالا به نکاتی درباره ی کاربرد این محصول اشاره شد اما به طور دقیق تر کاربرد مکمل سوخت خودرو تنها پیشگیری از بروز مشکلات و افزایش طول عمر قطعات موتور خودرو نیست، بلکه مکمل‌ها بسته به مدلشان قادر به رفع یک‌ سری از مشکلات ماشین نیز هستند! این مکمل ها امکان حرکت روان‌تر قطعات موتور را فراهم آورده و میزان اصطکاک را کاهش می‌ دهند.

با استفاده از مکمل ها در مصرف بنزین نیز صرفه جویی می کنید.

 

 

چرا باید مکمل سوخت استفاده کرد

 

 

مزایای استفاده از مکمل سوخت چیست؟

استفاده از مکمل سوخت، مزایای فراوانی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

 

کاهش انتشار کربن

با مرور زمان و بیش تر شدن استفاده از وسیله های نقلیه و استفاده از سوخت های فسیلی، هوا نیز بسیار در معرض آلودگی قرار گرفت و این روزها برای طرفداران زمین و هوای پاک، چالشی بسیار جدی است!

راهکار استفاده نکردن از وسیله نقلیه در جامعه امروز پدیده ای است غیر ممکن! پس راه های جایگزین بهترین راه حل هستند. از راه های جایگزین می توان به همین مکمل های سوختی اشاره کرد. مکمل های سوختی می‌توانند رسوبات کربن موجود در سوخت را از بین ببرند.

 

بهبود عملکرد موتور

هنگامی که مکمل های سوختی موتور را تا حد زیادی پاکیزه و تمیز کنند، عملکرد موتور قطعا بهتر شده و کارکرد آن افزایش می یابد و فرسایش آن نیز کم تر می شود.

 

جلوگیری از خرابی قطعات

هنگامی که هیچ جرمی سر راه موتور نباشد، موتور و قطعات ان راحت تر کار کرده و احتمال خرابی قطعات پایین می آید. در نتیجه خودرو عمر سالم تری را نیز تجربه می کند!

 

حفظ کیفیت سوخت

سوخت مصرفی خودرو وقتی از قسمت‌های مختلف سیستم سوخت عبور می‌کند، تجزیه می شود. این تجزیه‌ شدن باعث افت کیفیت سوخت می‌ شود که آن هم به‌ نوبه خود، به تشکیل رسوبات خورنده از جمله کثیفی چسبناک، زنگار و کربن می‌انجامد. این مواد می ‌توانند دریچه‌های ورودی و دهانه‌های کاربراتور را مسدود کنند.

مکمل ها از این اتفاق جلوگیری می کنند و کیفیت سوخت را بالاتر نگه می دارند.

 

 

بهترین مارک مکمل سوخت

 

 

بهترین مکمل سوخت چه ویژگی هایی دارد؟

مکمل سوخت نیز ویژگی هایی دارد که با توجه به انها می توان بهترین نوع آن را خریداری نمود.

چند منظوره بودن مکمل، سازگار بودن با نوع خودرو، داشتن تاییدیه  epaاز جمله نکاتی هستند که باید هنگام خرید مکمل به ان توجه کرد.

 

معایب مکمل سوخت چیست؟

بعضی معتقدند که مکمل نه تنها مفید نیست بلکه به طور کل مضر است و برای هوا و زنان باردار خطرناک است! بعضی نیز اعتقاد دارند، به جز مکمل های سوخت اکتان بالا و  مکمل‌های سوخت بدون سرب، بقیه ی مکمل ها مفید نیستند و خرید انها هیچ سودی ندارد! اما همان طور که گفته شد این اعتقاد بعضی از افراد است و بسیاری نیز این اعتقاد را ندارند.

 

 سخن پایانی ...

در آخر باید بگویم خوب است به نکاتی هنگام خرید مکمل سوخت خودرو توجه کنید.

قبل از خرید میزان هزینه ای را که می خواهید متحمل شوید مشخص کنید تا بتوانید بهترین برند را در آن رنج قیمت انتخاب کنید.

هم چنین میزان ترکیب و برند مکمل نیز بسیار مهم اند. مکمل باید بتواند عمر سوخت مصرفی شما را افزایش دهد و هم چنین مصرف سوختتان را کاهش دهد.

تاریخ انقضای مکمل خود را هم نگاه کنید. زیرا مکمل های تاریخ مصرف گذشته نه تنها مفید نیستند بلکه به خودروی شما آسیب می زنند.

پس در خرید مکمل دقت کنید. برای خرید یک مکمل با قیمت خوب و کیفیت بالا می توایند به مرکز تجاری سپهر به نشانی  مراجعه نمایید.

 

 

 

 

نظرات کاربران