1401/05/20

کارهایی که ماشین بازها میکنند

ماشین بازها

امروزه اسپرت کردن ماشین در بین جوانان بسیار رایج شده است. به طوری که بیش تر جوانان پس از خرید خودرو، شروع به اسپرت کردن ماشین خود می کنند. البته بعضی از افراد نیز که اصطلاحا به آن ها ماشین باز نیز می گویند به دلیل علاقه ی شدید خود به خودرو ماشین را به اصطلاح اسپرت می کنند. مجتمع تجاری سپهر دارای بهترین عمده فروشی لوازم یدکی خودرو در تهران قرار دارد که میتوانید بهترین لوازم اسپورت خودرو را خریداری کنید . 

 برای اسپرت کردن ماشین کار هایی زیادی باید انجام داد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

 

اسپرت کردن ماشین

 

اسپرت کردن ماشین یعنی چه؟

خوب است قبل از هرچیزی با این اصطلاح دقیق تر آشنا شویم.

اسپرت کردن خودرو به تمام فعالیت های ظاهری و موتوری که موجب زیبا تر شدن، لوکس تر شدن و یا سریع تر شدن خودرو می شوند، گفته می شود.

در قرن بیستم ابتدا فقط ظاهر ماشین ها دست خوش تغییر می شدند اما با گذشت زمان موتورها نیز اضافه شدند و امروزه بیش تر از ظاهر مورد توجه قرار می گیرند.

 

کدام قسمت های خودرو اسپرت می شوند؟

قسمت هایی که از خودرو قابل اسپرت شدن هستند به صورت زیر می باشد:

 

* فضای داخلی وسیله نقلیه

* نمای خارجی وسیله نقلیه

* موتور و اجزای آن

 

فضای داخلی خودرو

بسیاری از قسمت های داخلی خودرو را می توان اسپرت و تیون کرد. در ادامه به آن ها می پردازیم. تزئینات داخلی ماشین باعث می شود که راننده حس بهتری داشته باشد و هم چنین خودرو تمیز و شیک تر به نظر برسد.

 

روکش مناسب

پس از خرید ماشین، روکش کردن آن امری حتمی است! همه ی افراد باید پس از خرید ماشین آن را روکش کنند تا اجزا و روکش های اصلی خودرو سالم بمانند.

هم چنین روکش ها مورد توجه ترین قسمت خودرو هنگام سوار شدن هستند. پس باید در انتخاب آن دقت کرد.

روکش ها در جنس ها و رنگ های مختلف وجود دارند که هر فرد می تواند با توجه به سلیقه ی خود، مناسب ترین آن را انتخاب کند.

 

ست دکوراتیو

ست دکوراتیو جزو مهم ترین و تاثیر گذارترین قطعات اسپرت خودرو در داخل کابین است. این ست معمولا شامل پنل ضبط ، قاب ساعت، دریچه هوای چپ و راست، قاب دستگیره درب جلو و عقب و کاسه ای درب جلو و عقب می باشد.

 

کنسول وسط

سردنده یکی از وسایلی است که نوع اسپرت آن محبوبیت زیادی دارد. سردنده ی اسپرت کاربرد راحت تر و بهتری دارد. هم چنین نمای آن بسیار زیبا تر است و اغلب افراد برای خودروی خود یکی از آن ها را تهیه می کنند.

کاربرد کنسول وسط در ابتدا برای نگهداری وسایل اضافی داخل کابین و به عنوان تکیه گاه و استراحت برای دست راننده است، اما نمی توان گفت که روی ظاهر و فضای داخلی کابین تاثیری نخواهد گذاشت!

 

 

خرید بالشت تکیه گاه ماشین

 

 

بالش های تکیه گاه

اگر شما زیاد رانندگی می کنید و اغلب دچار گردن درد ناشی از رانندگی زیاد هستید این بالش ها برای شما بهترین پیشنهاد است.

البته که بالش ها برای جلوگیری از خستگی رانندگی مفید هستند اما باید در کنار آن به ورزش های گردن در فواصل طولانی و معین نیز بپردازید.

 

قاب پدال

امروزه در بازار قاب‌ هایی وجود دارند که مخصوص پدال‌ های ماشین، از پدال گاز گرفته تا ترمز و کلاچ می ‌باشند. استفاده از این قاب‌ها زیبایی فضای داخلی ماشین را دو چندان می‌کند. رنگ های مختلفی از این قاب ها موجود است که شما می توانید با توجه به سلیقه ی خود آن ها را خریداری نمایید.

 

استفاده از زیر سیگاری

اگر سیگاری هستید در ابتدا توصیه می کنیم که ریه های خود را نجات دهید! اما در صورت مصرف سیگار یک زیر سیگاری برای خود تهیه کنید و از بیرون ریختن ته مانده های زیر سیگاری هایتان به بیرون از ماشین خودداری کنید.

این زیر سیگاری ها طراحی و شکل فوق العاده‌ای دارند که می ‌توانند فضای داخلی اتومیبل شما را زیبا و لوکس جلوه دهند.

دوم این که فضای دو جداره‌ای دارند که از نفوذ بوی بد سیگار به داخل ماشین جلوگیری می‌ کند.

 

فضای خارجی خودرو ( بدنه و ظاهر)

از ابتدا نیز اسپرت کردن ماشین بر روی ظاهر خودرو انجام می شد و بعدا به داخل و موتور ماشین راه یافت. کارهایی که برای زیبایی و اسپرت کردن ظاهر خودرو می توان انجام داد به شرح زیر است:

 

چراغ خودرو

چراغ ها یکی از بخش هایی هستند که می توانید آن ها را تغییر دهید و زیبایی خودرویتان را چند برابر کنید! تغییر در نوع نور و دودی یا شفاف بودن چراغ‌ های جلو ، استفاده از لامپ‌های زنونی از انواع تیون  و اسپرت کردن چراغ ماشین می باشد. برای خرید همه ی این وسایل شما نیاز به یک فروشگاه مطمئن دارید زیرا خرید قطعات خودرو امری مهم و هزینه بر است پس باید از جای مطمئن خریداری شود. برای خرید می توانید به سایت مرکز تجاری سپهر مراجعه کرده و یا به صورت حضوری مراجعه کنید.

 

سقف خودرو

سقف خودرو همواره یکی از بخش هایی بوده که تغییر در آن جذابیت وسیله نقلیه را چند برابر کرده است.

داشتن سانروف بر روی خودرو باعث می شود که فرد در فصول گرم سال بتواند از هوای آزاد بیرون به طور مستقیم بهره ببرد. نوعی دیگر از اسپرت کردن سقف خودرو، استفاده از برچسب بر روی سقف خودرو می باشد.

 

 

دودی کردن شیشه خودرو

 

 

شیشه ی خودرو

دودی کردن شیشه ها در کشور ما، دارای محدودیت است و منجر به جریمه می شود. اما تا طیفی از آن مجاز و مفید است! در بسیاری از ماشین ها به طور خودکار شیشه ها تا حدودی دودی هستند و از ورود اشعه های تند و تیز خورشید به داخل ماشین جلوگیری می کنند.

شیشه های دودی ظاهر خودرو را نیز جلا می بخشد و باعث می شود که ماشین جلوه ی بیش تری پیدا کند.

 

تایرها و رینگ ها

از دیگر تیونینگ های مرسوم می توان به تیون کردن تایرها و رینگ های آن اشاره کرد.

بعضی از رانندگان تایر های خود را با تایرهای پهن عوض می کنند. این برای همه ی خودروها مناسب نیست. به طور کل تایر پهن سرعت ماشین را کم میکند و مصرف سوخت را افزایش می دهد. بنابراین این نوع تیونینگ مناسب نیست!

اما اگر یک انتخاب درست در رنگ رینگ ها داشته باشید، خودرو بسیار زیباتر و به روز تر می شود.

 

سپرها

در این مدل سپرها عوض می شوند. اغلب این تغییر برای این انجام می شود که خودرو مقاومت بیش تری در برابر تصادفات پیدا کند. از این رو سپرهای جلو و عقب بزرگ تر و مقاوم تر می شوند. در مشاین های شاسی بلند از سپر های فلزی و قطور استفاده می شود.

 

کاهش ارتفاع خودرو

یکی از رایج ترین کار ها برای اسپرت کردن خودرو کاهش ارتفاع آن است. ایجاد تغییر در فنر های تخت، کاهش انحنا در هر فنر، دستکاری در فنر ها و تغییر در فنر ها و ضربه گیرها اقداماتی است که باعث کاهش ارتفاع خودرو می شود.

مزایای این کار عبارت است از: تقویت ایرودینامیک خودرو، تقویت کنترل و کشش خودرو، کاهش خطر واژگونی در پیچ و زیبایی خودرو .

البته معایبی نیز دارد که عبارت است از: سایش تایر، افزایش احتمال لغزش ماشین، درگیری با دیگر سیستم ها و قطعات خودرو و عدم هماهنگی در قطعات خودرو

 

موتور و اجزای آن

اصلی ترین و مفید ترین تغییر در ماشین، تغییر در موتور خودرو و افزایش قدرت و عملکرد ان است.

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که تقویت موتور ماشین علاوه بر آن که بر سرعت آن می‌ افزاید، موجب زیباتر شدن صدا نیز می‌ شود. پس موتور ماشین خود را طبق مراحل زیر تقویت می‌ کنند تا هم از سرعت ماشین و هم از صدای زیبای آن لذت ببرند. شما هم می توانید با تقویت خودروی خود از مزایای آن بهره ببرید!

شما می توانید برای تقویت موتور خود هدرز که باعث افزایش 5 تا 15 اسب بخار می شود را ببندید. هم چنین می توانید برای افزایش میزان تعادل ماشین، مخصوصاً زمانی که ماشین‌ تان رینگ‌ های اسپرت و خوابیده دارد، استرس بار را ببندید.

برای انجام دادن هرکدام از این کار ها به یک متخصص مراجعه کنید.

 

سخن پایانی ...

و در سخن پایانی خوب است بدانید که هرکدام از این تغییر ها  نیاز به هزینه دارند. پس بهترین تغییر ها را برای خودروی خود انتخاب کنید و از تغییرات افراطی که منجر به پرداخت هزینه ی بالا باشد خودداری کنید.

برای خرید وسایل و قطعات خودرو با بهترین کیفیت و قیمت می توانید به سایت مرکز تجاری سپهر به نشانی www.sepehrc.ir  مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

نظرات کاربران