1401/03/28

15 اشتباه رایج مکانیک ها

 

مكانيك هاي خودرو در رفع عيب و مشكلات خودرو مهارت دارند.

در واقع كساني هستند كه در مواقع خرابي خودرو سراغ آن ها ميرويد و از آن ها كمك ميگيريد. مكانيك هاي خودرو هم مثل ساير اشخاص متخصص درحرفه خود ميتوانند دچار اشتباهاتي شوند.

اشتباهات مكانيك ها ممكن است بر اثر فراموش كاري، اطمينان بيش از حد، بي توجهي و حواس پرتي باشد. اشتباهات مكانيك خودرو ممكن است عواقب زيادي براي شما داشته باشد از هزينه هاي اضافه تعمير، هدر رفت زمان تا به خطر افتادن ايمني جان شما و سرنشينان خودرو 

 

 

بهترین مکانیک تهران

 

 

چند نمونه از رايج ترين اشتباهات برخی مكانيك هاي خودرو

قطعاً هر کسی که صاحب یک حرفه و تخصص است گاهی دچار خطا و اشتباهاتی می شود. در ادامه این مورد را برای مکانیک های خودرو بررسی میکنیم و به شما یادآور میشویم که اگر به اشتباهات مکانیک های خودرو برخورد کردید چه واکنش و عملکردی باید داشته باشید.

 

استفاده از قطعات مشابه

در مواقعي كه اصل قطعه معيوب در دسترس نباشد، مكانيك خودرو از مشابه آن قطعه استفاده ميكند. كه با گذشت زمان در تعامل با ساير قطعات خودرو دچار تعارض شده و عملكرد خودرو را با مشكل مواجه ميكند.

 

استفاده از ابزار نامناسب

اين مشكل بيشتر توسط مكانيك هاي آماتور يا رانندگان كه كمي مكانيكي هم انجام ميدهند، پيش مي آيد. استفاده از ابزار نامناسب براي انجام تعميرات، گاهاً باعث خرابي بيشتر و بالطبع هزينه هاي بيشتر خواهد شد.

 

سفت نکردن درست پیچ ها و هرز شدن آنها

در اثر كار زياد يا شلوغي مشتريان، ممكن است مكانيك به حد كافي پيچ ها را سفت نكند و گاهي باعث هرز شدن آن ها نيز شود.هرز شدن پيچ ها با مته كاري درست خواهد شد.درست بسته نشدن پيچ ها  گاهي باعث پرتاب شدن پيچ ها  و خطرات متعاقب بعدي ميشود.

 

 

بهترین مکانیک کرج

 

 

بی توجهی به نظر قطعات باز شده

پيش آمده است كه مكانيك ها بعد از تمام شدن تعمير متوجه شده اند يكسري قطعه اضافه آمده، يا برعكس يك قطعه گم شده باشد! براي جلوگيري از اين مشكل بايد مرحله به مرحله پيش بروند،

قطعات را منظم در جاي مشخصي بچينند و گاهي از برچسب براي شناسايي آن ها استفاده كنند.

 

رعايت نكردن اصول ايمني هنگام كار با مواد شيميايي

مكانيك هاي خودرو در كار خود از انواع موادشيمايي حلال يا اسپري استفاده ميكنند كه هر كدام دستورالعمل استفاده خود را دارند.

اگر مكانيك خودرو به اين دستورالعمل ها بي توجه باشد در آينده سلامتي اش به خطر خواهد افتاد و با مشكلات پوستي يا تنفسي مواجه خواهد شد.

 

انجام كارهاي كاملا تخصصي توسط افراد آماتور

اين اشتباه توسط مكانيك هاي آماتور يا رانندگان كه كمي مكانيكي بلدند پيش مي آيد. آن ها در بعضي مواقع قبول نميكنند كه از پس كاري بر نمي آيند و با تلاش بيهوده از مراجعه به متخصص مكانيكي خودداري ميكنند.

 

عدم تشخیص درست، علائم خرابی

اين ممكن است براي هر مكانيكي پيش بيايد كه در اثر مهارت و دانش كم در رابطه با آن خودرو يا نداشتن تمركز كافي مكانيك خرابی ماشین را به درستی تشخیص ندهد.

 

رفتار اشتباه با پيچ هاي زنگ زده

پيچاندن پيچ هاي زنگ زده كار اشتباهي است و باعث شكستن آن ها و حاد تر شدن وضعيت خرابي خودرو ميشود. بهترين كار اين است آن ها در مايع روان كننده خيس كنيد و مدتي بگذاريد بماند تا احتمال باز شدن آن ها افزايش پيداكند.

 

عدم استفاده از جک های ایستاده

بعضي مواقع مكانيك ها نياز دارند زير خودرو بروند و آن را تعمير كنند. اطمينان به جك هاي خوابيده در اين موقع كاري خطرناك است زيرا احتمال سقوط خودروي 2 تني روي آن ها وجود دارد پس بايد از جك هاي ايستاده نيز كمك بگيرند.

 

 

مکانیک ها چقدر درآمد دارند

 

 

شلوغي كار و زمان كم

بعضي مكانيك هاي خودرو كه مشتريان زيادي دارند براي اينكه همه ي آن ها را راضي نگه دارند به اشتباه زمان درست كردن ماشين آن ها را زماني كمي اعلام ميكنند و از آن طرف براي مديريت تمام كارهايشان از هرخودرو قسمتي را انجام داده و سراغ خودروي بعدي ميروند.

اين كار باعث بهم ريختن ذهن مكانيك، نداشتن تمركز و آشفتگي فضاي تعميرگاه ميشود در نتيجه ممكن است عواقب بدي براي ماشين هاي خراب و صاحبان آن ها داشته باشد.

 

تنظیم نکردن تاریخ بعدی تعویض مایعات خودرو

تنها مايع مهم و گران خودرو سوخت آن نيست. مايعات ساير قسمت هاي خودرو نیز حائز اهميت اند و بايد آن ها را چك و در زمان هاي مناسب اقدام به عوض كردن آن توسط مكانيك نماييد.

براي جلوگيري از اشتباهات احتمالي در موقع تعويض مايعات بهتر است بعد از تحويل گرفتن ماشين خودتان نيز بار ديگر آن را چك كنيد چرا كه ممكن است با عواقب جبران ناپذيري مواجه شويد.

 

دقت نكردن در سرويس ترمز

اين كار ظاهرا ساده است اما با توجه به اهميت حياتي ترمز دقت فراواني را ميطلبد. مكانيك هاي خودرو بايد توجه داشته باشند در اين مورد دچار خطا نشوند و روان سازي قطعات مربوطه را چك كنند كه اصطكاك مورد نياز در زمان ترمز ايجاد شود.

مكانيك هاي خودرو بايد دقت كنند كه روغن ترمز به لنت ها يا روتورهاي ترمز راه پيدا نكند، زيرا عملكرد ترمز را با اختلال مواجه خواهد كرد.

 

محکم نکردن فیلتر روغن

لازم است در هنگام تعويض فيلتر روغن آن را حتما سفت كنند كه اين كار با دست امكان پذير نيست و به يك آچار بزرگ نياز دارد. اگر مكانيك خودرو در اين مورد دقت كافي نداشته باشد و فيلتر روغن شل باشد، روغن به تمام ماشين نشت ميكند و باعث اختلال در عملكرد خودرو خواهد شد.

 

چگونه هزينه تعمير خودرو را كاهش دهيد

توجه داشته باشيد هميشه براي هركاري بايد به متخصص آن كار مراجعه كرد.

هميشه راه حل رفع تمامي مشكلات در آموزش هاي گوگل نيست ! مراجعه نكردن به مكانيك خودرو براي صرفه جويي در هزينه هاي مكانيكي كاري بسيار اشتباه است و در واقع صرفه جويي نيست.

اين كار با عقب انداختن تعمير ماشين و سرموقع نرسيدن به آن و همچنين اقدامات خودسر مكانيك مآبانه باعث خرابي بيشتر و تحميل هزينه هاي گزاف تر به شما خواهد شد. همچنين سپردن به يك تعميركار ماهر و كاربلد نيز از هدر رفت هزينه و زمان شما جلوگيري ميكند.

 

چگونه كمتر به مكانيك مراجعه كنيد ؟

بايد در نظر داشته باشيد هميشه مراقب خودرويتان باشيد و در مورد نگهداري از آن و رانندگي با آن آگاهي كافي داشته باشيد. خيلي از مشكلات و خرابي هاي خودرو در اثر سهل انگاري راننده در مراقبت و رسيدگي به خودرو پيش مي آيد.

هميشه در فواصل زماني مورد نياز خودروي خود را چكاب كنيد و ايرادات جزئي آن را برطرف نماييد. همچنين كليه سرويس هاي خدماتي آن را سر موقع مشخص شده توسط سازنده خودرو انجام دهيد.

از مواردي كه براي سلامت خودروي تان هميشه بايد انجام دهيد عبارت است از : تعويض روغن، تنظيم باد، بررسي لاستيك ها و ترمزها، توجه به چراغ هشدار  و ... .

 

 

نظرات کاربران