1402/03/22

لوازم یدکی لیفان

برندهای خودروسازی چینی همواره مورد توجه مردم ایران بوده‌اند، به ویژه زمانی که قیمت خودروهای کره‌ای با آنها مقایسه شد قیمت بسیار پایینی داشتند. لیفان موتور نیز یکی از کمپانی‌های چینی است که در حال حاضر بخش عمده‌ای از تولیدات آن شامل مدل‌های لیفان X60، لیفان X50، لیفان 520، لیفان 620، لیفان 820 در ایران تولید و مصرف می‌شود.

برخی از این مدل‌ها مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته‌اند. بنابراین، خرید لوازم یدکی لیفان یکی از موضوعات پرجستجو برای افرادی است که این خودرو را دارند و یا قصد خرید آن را دارند. این امر می‌تواند در انتخاب این خودرو بسیار تاثیرگذار باشد که بتوانید لوازم یدکی لیفان را به سادگی و در برندهای اصلی و اورجینال تهیه کنید.

ما در مجتمع سپهر با فروش قطعات لیفان، انواع برندها را به شما پیشنهاد می‌دهیم تا با توجه به هزینه‌های خود بتوانید قطعه مورد نیازتان را خریداری کنید.

تاریخچه لیفان

در سال ۱۹۹۲، آقای یین مینگشان با تعمیرات موتور، شرکت چینی لیفان را در منطقه کوچکی در جنوب شرقی چین تأسیس کرد. در سال ۱۹۹۷، نام این شرکت به لیفان تغییر کرد.

از سال ۱۹۹۹، لیفان با صادرات موتور سیکلت به ویتنام شروع به کار کرد و تولیدات این شرکت در این کشور با استقبال مواجه شد.

در سال ۲۰۰۱، لیفان شروع به صادرات موتورسیکلت به ژاپن کرد تا به عنوان یک رقیب برای شرکت مشهور هوندا به شمار آید.

پس از موفقیت‌های متعدد، لیفان در سال ۲۰۰۳، مجوز صادرات به ۱۸ کشور اروپایی را دریافت کرد و از آن پس، توانست محصولات خود را به این کشورها صادر کند. تا به امروز، لیفان در این کشورها حضور قوی دارد.

در سال ۲۰۰۵، شرکت لیفان با شروع به طراحی و تولید اتوبوس و خودروی سواری، در حوزه تولید خودرو گامی بلند پیمود. نخستین خودروی این شرکت، لیفان ۵۲۰ بود که در همان سال (۱۳۸۵)، توسط شرکت کرمان موتور وارد کشور شد.

در سال ۲۰۰۷، صادرات شرکت لیفان به ۵۰۰۰ دستگاه رسید، اما آنها با این تعداد راضی نبودند و تعداد صادرات خود را تا سال ۲۰۱۳ به بیش از ۶۵۰۰۰ دستگاه افزایش دادند.

در سال ۱۳۹۰، کرمان موتور مدل جدید ۶۲۰ را با دو نسخه وارد بازار کرد و به توفیقات خوبی دست یافت. با ورود کراس اوور X60، لیفان در ایران جایگاه قابل توجهی را به دست آورد.

کرمان موتور با لانچ کردن خودروی جوان پسند و کراس اوور کوچک X50 در سال ۱۳۹۴ (۲۰۱۵)، همچنان در روند پیشرفت خود بود.

آخرین محصول این شرکت، سدان نیمه لوکس ۸۲۰ بود که به ایران وارد شد. اما با آغاز تحریم‌ها در سال ۱۳۹۷ (۲۰۱۸)، بسیاری از برنامه‌های لیفان و کرمان موتور به تعویق افتاد.

در حال حاضر، در سال ۱۴۰۰ (۲۰۲۱)، آینده لیفان در ایران به دست شرکت "بم خودرو" است و این شرکت با معرفی محصولات جدید X70 و تحویل آن به مشتریان، به رونق لیفان در بازار ایران دست یافته است. امیدواریم که این شرکت، اصالت و مشتری‌مداری را در برنامه‌های خود در اولویت قرار دهد.

بیشتر بخوانید : مجتمع سپهر مرکز فروش لوزام یدکی جک

معرفی خودروهای شرکت لیفان در ایران

 

از سال ۲۰۱۹، شبکه فروش نمایندگی‌های لیفان در ایران به صورت گسترده کاهش یافت و فروش خودروهای لیفان در این سال‌ها به شدت کاهش پیدا کرد. این موضوع باعث شده بود که شایعاتی درباره ورشکستگی این شرکت و واگذاری آن به خودروساز جیلی پخش شود.

با این حال، در آن زمان هنوز تعداد قابل توجهی از خودروهای لیفان در جاده‌های کشور حضور داشتند.

صاحبان خودروهای لیفان در بازار فعلی نگران وضعیت نگهداری و تعمیرات خودرو خود بودند اما در این مدت، مرکز تجاری سپهر تمام قطعات یدکی لیفان از جمله قطعات موتوری و بدنه و حتی قطعات مصرفی را با ارسال فوری و تضمین کیفیت در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است.

لیفان x70

این خودرو، جدیدترین محصول شرکت لیفان در ایران است که به واسطه شرکت خودروسازی بم، نماینده جدید لیفان، در سال ۱۴۰۰ وارد بازار شده است. در ادامه به نقاط قوت و ضعف این خودرو اشاره می‌شود تا در هنگام خرید، انتخاب بهتری داشته باشید.

 

ویژگی های لیفان x70

موتور ۲۰۰۰ سی سی ،۱۶ سوپاپ دارای ۱۴۰ اسب بخار

ظاهر زیبا و نسبتا به روز

گیربکس cvt چند حالته

ترمز چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS – EBD – BOS

مصرف سوخت ترکیبی

مجهز به سیستم کنترل پایداری ESP

قیمت منظقی نسبت به وضعیت بازار و آپشن های خودرو

 

سایر امکانات لیفان x70

مانیتور 9 اینچی لمسی،رادار جلو و عقب – استارت دکمه‌ای – کیسه‌ هوای راننده و سرنشین جلو – سیستم TPMS نشان دهنده باد لاستیک ها- فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع – چراغ‌های هالوژنی – سیستم روشنایی در روز – آنتن کوسه‌ای – سانروف – روکش صندلی چرمی – پاور ویندوز – گرمکن صندلی‌های جلو – خروجی 12 ولتی و دوربین دنده عقب.

 

رقبای داخلی و خارجی لیفان x70

رقبای چینی مثل خودروهایی X33s AT Sport، چانگان CS35، جک S3 اتوماتیک، دانگ فانگ sx5 و رقبای داخلی از نظر قیمت هم رده تارا اتوماتیک و دنا توربو پلاس است.

لیفان ۸۲۰

LiFan 820 یک خودروی سدان چینی با کیفیت بود که توسط شرکت کرمان موتور در بازه زمانی ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ تولید شد. این خودرو شباهت‌های بسیاری با نسل ۲۰۰۸ تویوتا کمری داشت و به همین دلیل طرفداران ویژه خود را پیدا کرد.

ویژگی های لیفان ۸۲۰

فضای جادار کابین و صندوق عقب

موتور قدرتمند بر خلاف بسیاری از خودرو های چینی

قطعات کمیاب (البته قطعات این خودرو در فروشگاه سپهرموجود می باشد)

گرمكن صندلي راننده

ابعاد بزرگ تر نسبت به تویوتا کمری و مشکل جای پارک در مکان های شلوغ

جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک- تیپ ترونیک

۶ کیسه هوا در ۶ نقطه مختلف

سيستم پايداري الكترونيكي ESP

 

سایر امکانات لیفان ۸۲۰

سانروف، چراغ های جلو هالوژن و عقب LED ، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، چراغ مشایعت، چراغ های مخصوص روز، ترمز پارک پدالی، صندلی برقی راننده با امکان تنظیم در 6 جهت و مجهز به گرمکن، سیستم ، سیستم ضد سرقت، كمربندهای جلو پيش كشنده، سنسور دنده عقب، دوربين دید عقب، كروز كنترل، كنترل سيستم صوتی از روی فرمان .

 

رقبای لیفان ۸۲۰

با توجه به قیمت این خودرو، می توان به آریزو 5 ، بسترن B50 و تارا اتوماتیک اشاره کرد.

لیفان X60

در سال ۱۳۹۱، لیفان X60 به عنوان اولین اس‌یویی کمپانی لیفان وارد بازار ایران شد. این خودرو در داخل کابین از تویوتا RAV4 و در نمای جلو از سانتافه نسل قبل الهام گرفته بود. به دلیل بودن یک خودروی کراس اوور، لیفان X60 توانست طرفداران بسیاری را در ایران به خود جذب کند.

ویژگی های لیفان x60

موتور خطی چهار سیلندر با توان ۱.۸ لیتری حدود ۱۳۱ اسب بخار کمترین مصرف سوخت را دارد، اما به دلیل وزن بالای خودرو، کمی ضعیف به نظر می‌آید. طراحی جلوی این کراس اور ساده است، اما شکل ظاهری آن قابل قبول است. حالت On/Off خودکار چراغ‌های جلو، در محل های پارکینگ پوشیده و تونل ها مفید است. ترمزهای دیسکی با سیستم ضدقفل و توزیع الکتریکی نیروی ترمز (EBD) در عقب به دست آوردن ترمزهای قوی کمک می‌کند. کابین فراخ و جادار است، اما کیفیت مواد استفاده شده در آن و همچنین رنگ خارجی خودرو مطلوب نیست. سیستم خنک کننده قدرتمندی دارد که تمام کابین را سرد می‌کند. چراغهای جلو با پرتاب نور خوب و کیفیت بالایی تولید شده‌اند و کاسه چراغ هم با کیفیت خوبی ساخته شده است. فضای پایین صندلی های عقب و جلو بسیار فضایی وسیع و جادار دارد و صندلی های عقب امکان تنظیم به عقب و جلو را دارند.البته این خودرو هم مثل سایر خودرو های لیفان مشکل تامین قطعات ندارد و میتوانید تمام قطعات این خودرو را از فروشگاه سپهر با کمترین قیمت و کیفیت های مناسب تهیه کنید.

سایر امکانات لیفان x60

CD Player با 6 بلندگو ،نمایشگر لمسی ، سنسورهای دنده عقب، دماسنج هوای بیرون، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، خروجی برق ۱۲ ولت، ۲ کیسه هوا، صندلی های چرمی، سنسور نور، پاور ویندوز، تهویه مطبوع با کنترل دستی و دوربین دید عقب از جمله دیگر ویژگی های این خودرو هست.

 

رقبای لیفان X60

اصلی ترین رقییب این خودرو x33 معمولی است که با صرف هزینه بیشتر میتوانید مدل های x33s ، چانگان و تیگو 5 هم خریداری کنید.

لیفان X50

لیفان موتورز در سال ۱۳۹۴، خودرویی به نام x50 را با دو نوع جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک تولید کرد. هر دو مدل این خودرو توسط شرکت کرمان موتور وارد بازار ایران شدند.

 

ویژگی های لیفان x50

موتور ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۲ اسب بخار

گیربکس cvt پنج دنده در نسخه اتومات

طراحی ظاهری اسپرت و جوان پسند

کابین جادار اما کیفیت داخلی ضعیف

بازار فروش ضعیفتر در نسخه اتومات

سایر امکانات لیفان x50

سان روف، رینگ آلومینیومی 15 اینچی، کامپیوتر سفری، صندلی چرمی، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز کمکی BAS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ،کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور دنده عقب و مانتیتور 7 اینچی بر روی نسخه اتومات.

قبای لیفان X50

در ایران دانگ فنگ H30 کراس و ساندرو استپ وی و برلیانس h320 کراس یا همان c3 می باشد.

لیفان ۶۲۰

این اتومبیل در حقیقت نسخه زیبا و به‌روزتر از خودروی لیفان ۵۲۰ است. شرکت کرمان موتور در سال ۱۳۸۹، دو نمونه این خودرو را به بازار ایران عرضه کرد.

 

ویژگی های لیفان ۶۲۰

طراحی داخلی و خارجی نسبتا جذاب و گیرایی دارد. قدرت پرتاب نورپایین و بالا و کیفیت خوب کاسه چراغ، همچنین رینگ‌های آلومینیومی اسپرت ۱۵ اینچی با طراحی زیبا از رقبای خود متمایز است. این خودرو دارای کلیدهای اینتر فیس روی فرمان خودرو، نمایش گر لمسی، سیستم DVD Player با ۶ بلندگو، صندلی های چرمی و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان است. علاوه بر این، سیستم هشدار دهنده وضعیت لنت ترمز و چهار چرخ دیسکی از دیگر ویژگی‌های آن است. شیشه‌های خودرو به صورت خودکار بالا می‌رود (پاور ویندوز). در مدل تلنت، سانروف نیز وجود دارد که بسیار مورد توجه ایرانی‌هاست.

موتور این خودرو پرقدرت با قدرت ۱۱۵ اسب بخار است و همچنین دارای سیستم تعلیق نرم به همراه قطعات جلوبندی محکم با عمر بالا است. صندوق عقب آن نیز فضای بیشتری نسبت به سایر خودروهای ایرانی مانند سمند و پژو پارس دارد. در کل، رانندگی با این خودرو لذت بخش‌تر است و قیمت قطعات نیز نسبت به خودروهای چینی متعادل است.

رقبای لیفان ۶۲۰

خودروی لیفان 620، نقاط مثبت و منفی خود را در بازار ایران به خوبی نشان داده است و مورد توجه طرفداران زیادی قرار گرفته است. رقبای این خودرو شامل جیلی الیت، ولکس c30 با هزینه بیشتر و ام وی ام 530 با هزینه کمتر است.

لیفان ۵۲۰

لیفان ۵۲۰ اولین خودروهایی بود که به نام لیفان در سال ۱۳۸۷ در بازار ایران عرضه شد. با استفاده از مواد ارزان و قیمت تقریباً برابر با خودروهای داخلی، این خودرو توانست به اندازه‌ای بازار را به خود اختصاص دهد.

 

کرمان موتور پس از ۵۲۰، نسخه فیس لیفت آن را با نام ۵۲۰i معرفی کرد که چراغ‌های عقب متفاوتی داشت و به لحاظ فنی، هماهنگی بیشتری میان موتور و گیربکس آن برقرار شده بود و برخی از افراد آن را نسبت به خودروهای داخلی ترجیح دادند. با این حال، کمبود قطعات و وجود خودروهای کم هزینه مانند پژو ۴۰۵ باعث شد که این خودرو به موفقیت چندانی دست نیافته و شاید به همین دلیل بود که سازنده ایرانی تصمیم گرفت برادر بزرگتر آن یعنی ۶۲۰ را به بازار ایران عرضه کند.

ویژگی های لیفان ۵۲۰

موتور ۱۶۰۰ ،۱۶ سوپاپ، قدرت تولیدی ۱۰۶ اسب بخار

مصرف سوخت کمتر نسبت به رقبا

ترمز EBD + ABS

فضای جادار کابین

کیفیت پایین مونتاژ،

دسترسی سخت به قطعات یدکی

کیفیت پایین کابین

 

سایر امکانات لیفان ۵۲۰

سیستم كولر نسبتا قوی – رینگ آلومنیومی اسپرت ۱۴ اینچی – سنسور دنده عقب، فرمان تلسكوپی قابل تنظیم – آیینه‌های جانبی برقی – چراغ مه شكن جلو و عقب – فرمان هیدرولیک با سیستم چرخ دنده‌ای، تلسكوپی – قفل ایمنی كودک – دربازكن صندوق عقب و باک از داخل – صندلی عقب تاشو – گرم كن شیشه عقب – سیستم هشدار دهنده وضعیت لنت ترمز – شیشه بالابر برقی جلو و عقب – دارای استاندارد یورو ۳

 

رقبای لیفان ۵۲۰

این خودرو از نظر قیمت خودرو رقیب مستقیم خودروهایی داخلی همچون سمند و یا پژو پارس و ال 90 است و رقبای خارجی مثل فیات سی ینا، ام وی ام 530 و گریت وال c30 دنده دستی می باشد.

لیست لوازم یدکی لیفان

در مجموعه برزگ سپهر مرکز لوازم یدکی خودرو تلاش شده است تا تمامی بخش‌های مرتبط با لوازم و قطعات یدکی خودروی لیفان جمع‌آوری شود و از این رو، شما نیازی به نگرانی درخصوص تأمین این قطعات ندارید. با دسترسی به بهترین قیمت و کیفیت بالاتر، اکنون می‌توانید لوازم و قطعات یدکی لیفان را تهیه کنید.

 

لوازم و قطعات لیفان از چندین دسته‌ی اصلی تشکیل شده‌اند:

لوازم بدنه لیفان: درب موتور، درب جلو، درب عقب، درب صندوق عقب، رینگ، شلگیر، گلگیر، سپر جلو و عقب، گل پخش کن، آینه های جانبی، زه دور گلگیر، زه درب و …

لوازم موتور لیفان: سر سیلندر کامل، یاتاقان، واشر کامل، سوپاپ دود و هوا، میل سوپاپ دود، تسمه تایم(زنجیر تایم) و …

لوازم جلوبندی لیفان: فنرلول، سیبک فرمان، کمک فنر، سیبک طبق، لاستیک چاکدار، سگدست، میل تعادل، میل موجگیر، اکسل، پلوس و …

قطعات برقی لیفان: وایر شمع، پمپ کلاچ، پمپ بنزین، فن کولر، پمپ شیشه شور، مقاومت فن موتور سنسور دمای آب، ترموستات، فشنگی دمای آب و …

لوازم چراغ لیفان: چراغ جلو، چراغ خطر، مه‌شکن، قاب پروژکتور، دلق چراغ ها و …

لوازم ترمز لیفان: پمپ ترمز، بوستر ترمز، کاسه چرخ، دیسک چرخ، استپ ترمز، سیم ای بی اس، سیم ترمز دستی، لوازم سیلندر چرخ، استپ ترمز و …

قطعات کولر و رادیاتور لیفان: کمپرسور کولر، رادیاتور کولر، سینی رادیاتور، قطعات فن آب، موتور فن بخاری، منبع آب، شیلنگ، کندانسور کولر و …

قطعات مصرفی لیفان: انواع فیلتر شامل فیلتر بنزین، فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر کابین، فیلتر سوخت – انواع لنت ترمز شامل: لنت ترمز جلو و عقب، لنت ترمز دستی و …

قطعات داخل کابین لیفان: ایربگ، دسته راهنما، داشبورد، پدال ها، دسته برف پاک کن، قفل کمربند، دستگیره های داخلی درب، طاقچه عقب، آفتابگیر و …

خرید لوازم یدکی لیفان در تهران

با توجه به مدل خودرو و برند، قیمت لوازم یدکی لیفان متفاوت است و نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن‌ها در نظر گرفت.قیمت لوازم یدکی لیفان در رده‌ی متوسطی قرار دارد و با صرف اندک هزینه می‌توانید لوازم اصلی و اورجینال Lifan را خریداری کنید. با این کار، می‌توانید سال‌های سال بدون نیاز به تعمیرات کوتاه مدت از خودرو استفاده کنید و هزینه‌های وارداتی و متفرقه را نیز صرفه‌جویی کنید.

 

کلام آخر

یافتن یک قطعه مناسب و با کیفیت، به خصوص برای افرادی که با برندهای مختلف در بازار آشنایی ندارند، کار دشواری است. برای حل این مشکل، مجموعه سپهر با وجود تعداد زیادی فروشگاه در این زمینه به صورت تخصصی نیاز شما را برطرف خواهند کرد 

نظرات کاربران