1402/03/22

لوازم یدکی نیسان زامیاد

شرکت تولید خودرو زامیاد، یکی از شرکت‌های وابسته به گروه سایپا است که محصولات بسیار معتبری در بازار خودرو ایران دارد. این شرکت، خط تولیدی خود را با محصولات متنوعی پر کرده است اما محبوب‌ترین خودروی آن، وانت نیسان آبی است.

 

وانت نیسان آبی، برای حمل و نقل درون و برون شهری، بسیار مناسب است و افرادی که این خودرو را مالک هستند، آن را به عنوان یک همراه واقعی، عشقی بی اندازه می‌دانند. شعار این خودرو "هیچ باری روی زمین نمی‌ماند" است که نشان‌دهنده قابلیت باربری بالای آن است.

 

با توجه به نوع استفاده و فشاری که بر این خودرو وارد می‌شود، مالکان آن، به علت نیاز به لوازم یدکی اصلی، همیشه به دنبال خرید این محصولات هستند.

 

متفاوت از بازار لوازم یدکی خودروهای سواری که شرکت‌های مختلفی در آن فعالیت دارند، اغلب قطعات یدکی وانت نیسان، به صورت خارجی و وارداتی عرضه می‌شوند.

 

وانت نیسان، در دو نوع بنزینی و دیزلی تولید می‌شود. قطعات موتور برای نوع‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند، اما سایر قطعات مربوط به بدنه، دیفرانسیل، ترمز و... یکسان هستند.

 

تاریخچه ای کوتاه از نیسان وانت

می‌توان گفت نیسان آبی، یکی از پر کاربرد ترین خودروهای موجود در بازار است. شرکت زامیاد در سال ۱۳۴۹ تولید این خودرو را آغاز کرد و تا به حال تولید آن ادامه داشته است. لازم به ذکر است که زامیاد، یکی از شعبه‌های شرکت سایپا در صنعت خودروسازی است.

انواع لوازم یدکی نیسان

نیسان وانت، با ارائه چندین مدل و تیپ مختلف، به دو نوع دیزلی و بنزینی تقسیم‌بندی می‌شود. علاوه بر این، قطعات و لوازم یدکی نیز براساس نوع خودرو (بنزینی یا دیزلی) دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه به بررسی آنها پرداخته خواهد شد.

لوازم یدکی نیسان وانت معمولی

نیسان در طول سال ‌های متعدد با فراز و نشیب‌ های زیادی مواجه شده است. در سال ۱۳۶۵، با تغییر ظاهر خودرو به نام "سایپا ۲۴"، تولید شد ولی در سال ۱۳۷۷ با نام "زامیاد ۲۴" و همان ظاهر قبلی به بازار عرضه شد و تاکنون تولید آن ادامه دارد.

 

تولیدکنندگان لوازم و قطعات یدکی نیسان در ابتدا شرکت‌های سایپا و سایپا یدک بودند، اما در سال‌های اخیر شرکت‌های بسیاری در تولید و توزیع لوازم یدکی نیسان وانت فعالیت می‌کنند. شما میتوانید قطعات مورد نیاز این محصول و سایر محصولات را از مرکز تجاری سپهر تهیه نمائید.

لوازم یدکی نیسان دیزلی

نیسان دیزلی در سال ۱۳۸۹ تولید شده و در نمایشگاه خودروی تبریز به نمایش گذاشته شد، اما این مدل با برخی نواقص روبرو بوده است. بزرگترین چالشی که در نیسان دیزلی مشاهده می‌شود، استفاده از موتور چینی به جای موتور ژاپنی و اصلی آن است که باعث نارضایتی برخی مالکان نیسان دیزلی شده است. در سایت "دلوکس کار"، فهرست قیمت قطعات نیسان دیزلی را می‌توان مشاهده کرد.

لیست قطعات نیسان

در این برگه، فهرستی شامل تمامی قطعات و لوازم مورد نیاز بخش‌های مختلف خودروی نیسان آورده شده است. این فهرست، به چندین بخش اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که عبارت‌اند از:

سیستم برق نیسان

لوازم مربوط به بدنه نیسان

لوازم مربوط به سیستم تعلیق نیسان

قطعات موتور نیسان

وجود کیفیت و دوام مناسب در قطعات و لوازم یدکی نیسان، به دلیل شرایط حاد و باری که این خودرو در زمان به کارگیری می‌تواند تحمل کند، بسیار مهم است.

 

در ایران، شرکت دینا پارت، یکی از بهترین شرکت‌های تولید قطعات یدکی نیسان (با نوعی) بنزینی و دیزلی میباشد.

خرید لوازم یدکی خودرو

لیست لوازم یدکی نیسان آبی

نیسان آبی یک خودروی کلاسیک است که بیش از پنج دهه قدمت دارد و به عنوان یک خودروی محبوب، در ایران فراوان استفاده می شود. به همین دلیل، اهمیت داشتن قطعات یدکی اصلی برای این خودرو در بازار بسیار بالاست.

 

با توجه به سابقه طولانی حضور نیسان آبی در ایران، بسیاری از شرکت ها لوازم یدکی این خودرو را تولید کرده و در بازار قرار داده اند. این موضوع به واسطه فراهم بودن لوازم یدکی آسان تر شده است. با این حال، این امر باعث شده تا نوع جعلی و کیفیت پایین قطعات یدکی نیز در بازار به صورت وسیعی یافت شود. به همین دلیل، در زمان خرید قطعات یدکی برای خودروی نیسان آبی، حتماً از معتبر بودن فروشگاه مورد نظر اطمینان حاصل کرده و سپس خرید انجام دهید. چرا که وجود تعداد زیادی از این محصولات در بازار، می تواند به راحتی باعث سردرگمی شما شود.

1- فیلتر هوا

2- سیم کابل

2- بلبرینگ کلاچ

3- بوش طبق

4- ترموستات

5- اورینگ پلوس

6- بالشتک زنجیر

 

7- صفحه و دیسک ترمز

8- روغن موتور

9- فیلتر روغن

10- پمپ بنزین

11-    کمک فنر

12-    تسمه تایمینگ

13-    آچار چرخ

14-    بلبرینگ چرخ جلو

15-    تسمه پروانه نیسان

16-    خار خورشیدی چرخ جلو

17-    دسته گیربکس

18-    ذغال کلاچ

19-   زغال استارت نیسان بنزینی

20- زبان درب نیسان

21- لنت ترمز جلو دیسکی نیسان کاشیاما

22- مخزن شیشه شور نیسان

23- قفل و میله داخل درب نیسان به عنوان لوازم یدکی

24- قیچی ترمز دستی

25- سیبک طبق بالا نیسان ۵۵۵ اصلی

لیست لوازم یدکی نیسان دیزلی

یکی از خودروهای باری کاربردی در ایران، نیسان بنزینی است که دارای ظرفیت باری بالایی می باشد. این خودرو دارای موتوری با 4 سیلندر و قدرت بالایی است که به آن کمک کرده تا به یکی از عمده ترین وسایل نقلیه  حمل بار در ایران تبدیل شود. همانطور که از نام آن پیداست، از یک موتور بنزینی استفاده می کند. ترمز جلویی این خودرو به صورت دیسکی است و ترمز عقب آن از نوع کاسه ای می باشد. از جمله قطعات مهم این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استپر

شاتون

رینگ پیستون

درب باک

چراغ عقب

ترمز دستی

لوازم یدکی نیسان دیزلی

میل لنگ

سوزن انژکتور

وایر شمع

رادیاتور آب

رادیاتور بخاری

سنسور اکسیژن

شمع روغن

رله دوبل

سخن آخر

در این مطلب به برسی کامل نیسان زامیاد از جهات مختلف پرداختیم شما برای تهیه لوازم یدکی مورد نیاز خود میتوانید به یکی از بزرگ ترین مجموعه های فروش تجهیزات و لوزام یدکی خودرو واقع در تهران خیابان امیر کبیر (چراغ برق) مجتمع سپهر مراجعه کنید .

 

نظرات کاربران