1402/07/30

معرفی جدید ترین سامانه تاکسی رانی بدون راننده در امریکا

شرکت بزرگ و بین‌المللی ارائه‌دهنده خدمات تاکسیرانی شهری با نام اوبر، برای اولین بار به عنوان نخستین شرکت جهانی از خودروهای هوش مصنوعی برای ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده می‌کند. این خدمت در حال حاضر تنها در شهر پیتسبورگ در ایالات متحده فعال است.

 

به تایید مقامات شرکت اوبر، در حال حاضر تنها از اتومبیل‌های بدون راننده فورد فیوژن در مناطق غربی پنسیلوانیا برای ارائه خدمات استفاده می‌شود. با این تدابیر، اوبر به عنوان اولین شرکت تاکسی‌رانی در دنیا مطرح می‌شود که از اتومبیل‌های بدون راننده برای حمل و نقل مسافران بهره می‌برد. در حال حاضر، به منظور آشنایی مردم با این فناوری، جا به جایی مسافران ماجراجویی که از این خدمات استفاده می‌کنند، رایگان انجام می‌شود و تنها در مراکز وسط شهر پیتسبورگ ممکن است.

شرکت اوبر 

اوبر به عنوان اولین شرکت تاکسی‌رانی در جهان معرفی می‌شود که از خودروهای بدون راننده برای حمل و نقل مسافران استفاده می‌کند. در حال حاضر با هدف آشنایی مردم با این فناوری، حمل و نقل مسافران ماجراجو که این خدمات را انتخاب می‌کنند، به صورت رایگان ارائه می‌شود و تنها در مناطق مرکزی یا شهر مرکزی پیتسبورگ امکان‌پذیر است.

آخرین اخبار تاکسی بدون راننده

مدیر عامل شرکت اوبر، تراویس کالانیک، درباره این موضوع اعلام کرد: در حال حاضر، ما خدمات تاکسی بدون راننده را به صورت محدود برای برخی از مشتریان معروف و قدیمی خود فراهم می کنیم. در این خودروها، یک مهندس از طرف شرکت حاضر است تا شرایط امنیتی خودرو را بررسی کرده و در صورت بروز هر گونه مشکل، کنترل را بر عهده بگیرد. این آزمایش تردد خودروهای بدون راننده فقط در دوره آزمایشی ادامه خواهد داشت. این مرحله از آزمایش خودروهای بدون راننده، یک گام بزرگ در جهت آینده متفاوت صنعت حمل و نقل است.

مسیر اولین تاکسی های بدون راننده 

از سوی دیگر، اوبر قصد دارد به زودی خدمات حمل و نقل بین شهری از پیتسبورگ به فرودگاه این شهر را با استفاده از تاکسی های بدون راننده فراهم کند و در نتیجه ساکنان این شهر، به عنوان اولین افرادی که از این فناوری جدید بهره می‌برند، شناخته می‌شوند.

شرکت اوبر در یک بیانیه رسمی خود افزود: بدون شک ما نمی‌توانیم به طور دقیق پیش بینی کنیم که آینده چه خواهد بود، اما ما می‌دانیم که خودروهای بدون راننده اوبر نقش مهم و قابل توجهی در آینده این صنعت خواهند داشت و ماموریت ما بهبود شرایط جامعه است. در نتیجه، تعداد تصادفات رانندگی که سالانه بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر را به کام مرگ می‌کشاند، کاهش می‌یابد، فضاهای شهری، ترافیک و پارکینگ‌های شهری تا بیست درصد آزاد‌تر می‌شوند و ترافیک‌های مزاحم که هر سال میلیاردها ساعت از زمان مردم را تلف می‌کنند و خسارات زیادی را به دنبال دارند، کاهش می‌یابد.

 

نظرات کاربران