1402/09/19

نحوه انتخاب بهترین رینگ اسپورت برای خودرو های مختلف

 در این مقاله، ما به شما کمک خواهیم کرد تا به یک دید کامل از انواع رینگها برسید تا بتوانید به راحتی برای وسیله نقلیه ‌تان انتخاب کنید. ما در مورد فاکتورهای مختلفی که هنگام تصمیم‌گیری باید در نظر بگیرید، صحبت خواهیم کرد و چندین مدل رینگ را نیز به شما معرفی می‌کنیم. بنابراین برای گرفتن اطلاعات بیشتر درباره نحوه انتخاب رینگ مناسب برای خودرو، ادامهٔ مطلب در مجله سپهر را بخوانید!

رینگ خودرو چیست؟

رینگ به عنوان ساختار اصلی چرخ خودرو شناخته می‌شود که تایرها بر روی آن نصب می‌شوند. رینگ اندازه‌ها و انواع مختلفی دارد که در انتخاب و خرید آن نیاز به دقت و توجه ویژه داریم.

 

در انتخاب رینگ خودرو باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خودروسازان رینگ‌های فابریکی را با اندازه استاندارد بر روی خودرو قرار می‌دهند که ممکن است با گذر زمان نیاز به تعویض آن‌ها باشد.

تعویض رینگ‌های خودرو برای علاقه‌مندان به خودروها و افرادی که به ظاهر خودروی خود اهمیت می‌دهند، بسیار جذاب است. تغییر رینگ‌ها عمدتاً به منظور بهبود ظاهر انجام می‌شود و یا به وسیله پهن کردن یا اسپرت کردن لاستیک‌ها، به بهبود عملکرد کمک می‌کند.

 

زمانی که به انتخاب رینگ‌های مناسب می‌رسد، باید در نظر بگیرید که چه ظاهری می‌خواهید خودرویتان داشته باشد. پیش از انتخاب رینگ برای ماشین خود، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. برخی از مهم‌ترین نکات که باید در نظر بگیرید عبارتند از: اندازه رینگ‌ها که با اندازه استاندارد توصیه شده توسط شرکت خودروساز همخوانی داشته باشد، رنگ، سبک که به بهترین نحو با ماشین شما و شخصیت شما هماهنگ باشد و غیره.

بیشتر بخوانید : ​روش نصب سانروف روی خودرو

نوع و جنس رینگ ‌های خودرو:

در بازار تجهیزات مرتبط با خودرو، مشاهده می‌شود که جنس‌های مختلفی از رینگ‌ها وجود دارد، اما دو نوع اصلی، یعنی آلومینیومی و استیل، به عنوان محبوب‌ترین جنس‌ها شناخته می‌شوند.

 

رینگ‌های آلیاژ آلومینیوم:

این نوع رینگ ها ، هم  ظاهر زیبایی دارد و هم می‌تواند کارایی بالایی داشته باشد. رینگ‌های آلومینیومی دارای وزن سبکی هستند و جذابیت زیادی در بین علاقمندان به خودرو دارند.

 

رینگ‌های استیل:

وزن این نوع رینگ از رینگ‌های آلومینیومی بیشتر است و بیشتر مناسب خودروهای استفاده روزانه می‌باشد. رینگ‌های استیل از استحکام بالایی برخوردارند و دارای عمر زمانی قابل توجهی هستند.

چگونه رینگ با استایل مناسب برای ماشین خود انتخاب کنیم؟

انتخاب سبک مناسب، بر اساس ظاهری است که می‌خواهید خودرویتان داشته باشد. به عنوان مثال، رینگ اسپرت، رینگ کلاسیک، رینگ معمولی و غیره، هرکدام دارای سبکی متفاوت هستند که باید با نوع خودروی شما هماهنگ باشند.

 

انتخاب سایز رینگ مناسب هم به این معنی است که از محدوده چرخ و ابعاد لاستیک‌هایتان خارج نگردد و براساس استانداردی که سازندگان خودرو در نظر گرفته‌اند، باشد و حتماً با سایز لاستیک‌های خودرویتان تطابق داشته باشد. بنابراین، بهتر است بدانید قطر استاندارد چرخ خودرویتان چقدر است تا ایده بهتری از رینگ‌هایی که می‌خواهید تهیه کنید داشته باشید.

راهنمایی مفید : اصول انتخاب بهترین کفپوش برای خودرو

همانطور که گفته شد، بسیاری از افراد برای اسپرت کردن خودرو به تعویض رینگ روی می‌آورند. در ادامه، درباره مزایا و معایب آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

مزایا و معایب تعویض رینگ برای اسپرت کردن خودرو

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، یکی از دلایلی که افراد به تعویض رینگ روی می‌آورند، اسپرت کردن و ایجاد ظاهری متفاوت و زیبا برای خودرو است. این اقدام در بین جوانان بسیار محبوب است و همچنین برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسپرت کردن رینگ، با تطابق سایز لاستیک، باعث بهبود عملکرد در فرمان‌پذیری خودرو در مسیرهای مسابقات می‌شود.

 

اما باید توجه داشت که همین تغییر سایز رینگ یا اسپرت کردن رینگ ممکن است معایبی را نیز به همراه داشته باشد که شاخص‌ترین آن افزایش مصرف سوخت خودرو و کاهش عملکرد در رانندگی روزمره است. البته با اسپرت و پهن کردن رینگ، دچار مشکلات دیگری نیز خواهید شد. به همین دلیل متخصصان حوزه خودرو توصیه می‌کنند که حتماً از سایز استاندارد برای خرید رینگ و لاستیک خود استفاده کنید تا بهترین عملکرد خودرو را در رانندگی تجربه کنید.

 

تفاوت رینگ و قالپاق در چیست؟

قالپاق خودرو چیست؟ قالپاق یک دیسک تزئینی است که روی چرخ قرار می‌گیرد و قسمت مرکزی آن را می‌پوشاند. این قطعه برای پوشاندن توپی و بستهای چرخ و همچنین کاهش تجمع آلودگی و رطوبت استفاده می‌شود، اما در ایران اغلب برای تزئین خودروها به کار می‌رود.

 

همانطور که تا به اینجا مطالعه کردید، رینگ‌ها نقش مهمی در خودرو ایفا می‌کنند زیرا تایر بر روی آنها نصب می‌شود، در حالی که قالپاق‌ها بیشتر برای تزئین تایرها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

در نهایت، لازم به ذکر است که اگر به دنبال جلوگیری از سرقت رینگ‌ها و تایرهای خود هستید (که قطعاً قیمت بالایی دارند)، می‌توانید با استفاده از قفل رینگ این خطر را کاهش دهید.

 

نظرات کاربران