1402/12/22

جی‌ای‌سی امپو (GAC Empow)، معرفی سدان اسپرت وارداتی راسا موتور

در آغاز فعالیت‌ ها، شرکت راسا موتور، یکی از شرکت ‌های نوظهور در حوزه واردات خودرو، با معرفی دو برند سوزوکی و GAC، گام‌ های محکمی برداشته است. در این راستا، دو محصول GAC GS3 و GAC EMPOW در دو دسته کراس‌اوور و سدان توسط این شرکت معرفی شده‌اند. بدون شک، امپو، از جذابیت خاصی در میان محصولات این برند برخوردار است.

این سدان جذاب و اسپرت، همراه با مدل GS3، به عنوان دو محصول وارداتی برند GAC به بازار ایران وارد شده‌اند. از نظر مشخصات فنی، این دو سدان با نسخه کراس ‌اوور، شباهت ‌های زیادی دارند، اما از نظر طراحی ظاهری، هر کدام ویژگی‌ های خاص خود را دارند. با وجود موانع مربوط به واردات خودرو های اسپرت اروپایی، ژاپنی و کره ‌ای، GAC EMPOW ممکن است یک گزینه محبوب برای علاقمندان به این نوع خودروها باشد.در ادامه این مقاله به معرفی (جی‌ای‌سی امپو راسا موتور،مشخصات طراحی و فنی این خودرو و...) میپردازیم.

تاریخچه GAC EMPOW

جی‌ای‌سی امپو (GAC Empow)، معرفی سدان اسپرت وارداتی راسا موتور

امپو از فرصتی در برابر محدودیت ‌های وارداتی برای پر کردن خلاء بازار سدان‌ های اسپرت استفاده کرده و توانسته است با حضور خود، اشتیاق علاقه‌ مندان به خودرو های اسپرت را به خوبی برطرف کند. این سدان با هویت خاص و طراحی منحصر به فردی که دارد، موفق به ایجاد تأثیر قابل ملاحظه ‌ای در بخش ‌های فنی، ظاهر و طراحی شده است و بدون شک به عنوان یک رقیب قدرتمند در مقابل برند های معروف ایستا خواهد ماند.

مشخصات ظاهری جی ای سی امپو 2023

طراحی کاملاً اسپرت این خودرو باعث می‌شود پس از واردات، به راحتی توجه بسیاری از جوانان را جلب کند و احتمالاً بازار خوبی برای خود ایجاد کند، با شرطی که دارای خدمات پس از فروش قوی و تعداد بالای وارداتی باشد.

طراحی قسمت جلوی جی ای سی امپاو: خطوط شکسته و زاویه داری ظاهر شده که می‌تواند جذابیت و اسپرتی خودرو را افزایش دهد. علاوه بر این، فزم جلو پنجره (Grille)، سپر جلو و چراغ ‌ها به طور هماهنگ با یکدیگر طراحی شده‌اند و این ترکیب باعث ایجاد حس خشونت و پرشتابی در نگاه بیننده می‌شود.

طراحی قسمت عقب جی ای سی امپو:در ابتدا به نظر می ‌رسد که با یک سدان فست ‌بک (Fast Back) روبرو هستیم، اما با دقت بیشتر متوجه می‌شویم که زاویه نصب شیشه عقب و درب صندوق بدون جابجایی شیشه عقب باعث این حس می‌شود.

طراحی نئونی چراغ‌ های عقب جی ای سی امپو: همراه با چهار سراگز برای جی ‌ای ‌سی امپو، در شب به خودرو زیبایی ویژه‌ای می‌بخشد. نمای جانبی این خودرو نیز با خطوط بدنه شکسته و رینگ‌ها ۱۸ اینچی‌اش، به خوبی با بخش‌های دیگر هماهنگ است.

مشخصات کابین؛ محافظه کارانه با DNA  اسپرت

جی‌ای‌سی امپو (GAC Empow)، معرفی سدان اسپرت وارداتی راسا موتور

هنگام ورود به کابین جی‌ای‌سی امپو با یک فضای ساده‌تر نسبت به بدنه اسپرت و دلیرانه آن رو‌به‌رو خواهید شد، اما می‌توانید با وضوح الگو های موفق در صنعت خودرو جهان را در گوشه‌ های مختلف کابین مشاهده کنید. به عنوان مثال، در نگاه اول، کلاستر دوگانه عریض در بالای داشبورد توانسته است توجه را به‌خود جلب کند.

کنسول میانی جی ای سی امپو: که ارتفاع بیشتری از معمول دارد، فضای راننده و سرنشین را کاملا از یکدیگر جداکرده است، به ‌همین ترتیب نیز تعداد محدودی از کلید های کنترلی بر روی کنسول میانی و داشبورد به روز و مدرن بودن طراحی را نشان می‌دهد. همچنین، فرمان D کات که جزئی از ظاهر اسپرت داخل کابین است، با قطعه‌ای کرومی در قسمت پایین آن، مانند خودروهای آلمانی، جلوه زیبایی به کابین می‌بخشد.

ترکیب دو رنگ تودوزی جی ای سی امپو: این خودرو در کنار تزئینات فیبرکربنی کنسول میانی و رودری ‌ها، حسی اسپرت و جوانپسند را به تماشاگر القا می‌کند. با این حال، بعضی از بخش ‌های کابین از جنس متریال پلاستیکی خشک ساخته شده‌اند که به اندازه کافی جذاب به نظر نمی‌رسند. اما طراحان جی‌ای‌سی با استفاده از الگوهای مدرن، سعی در پوشش دادن این مورد دارند.

ابعاد جی‌ای‌سی امپو یک سدان متوسط: با ابعاد عرض ۱۸۵۰ و ارتفاع ۱۴۳۲ میلی‌متر است. حجم صندوق بار آن ۵۴۳ لیتر است و صندلی‌ های ردیف دوم دارای امکان تاشوندگی با نسبت ۶۰ به ۴۰ هستند. همچنین، صندلی راننده و سرنشین جلو با تنظیمات الکتریکی ۶ و ۴ جهته مجهز شده‌اند.

امکانات رفاهی و ایمنی جی ای سی امپو

جی‌ای‌سی امپو در بخش تجهیزات راحتی و ایمنی قطعاً می‌تواند یکی از مدعیان بازار باشد که از لیست امکانات آن مشخص می‌شود که تجهیزات و امکانات پیشرفته و حجیمی به کاربران خود ارائه می‌دهد که در ادامه امکانات ایمنی این خودرو ذکر شده است:

  • کروز کنترل تطبیقی
  • نگهدارنده خطوط
  • هشدار تعویض خط
  • هشدار برخورد از جلو
  • دستیار ترافیک و نور بالای هوشمند
  • شش کیسه ‌هوا
  • سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش
  • دستیار حرکت در سرعت ‌های بالا و ترمز برقی پارک نیز می‌باشد.

در زمینه امکانات رفاهی نیز، مجموعه‌ای از تجهیزات جذاب قابل مشاهده است که این امکانات شامل:

  • سیستم استارت ورود بدون کلید
  •  سیستم صوتی با شش بلندگو و نمایشگر لمسی 10.25 اینچ
  • چراغ‌ های مه ‌شکن
  •  سنسور پارک جلو و عقب
  • سنسور باران
  •  سیستم تهویه اتوماتیک با فیلتر تصفیه هوا
  •  تنظیم برقی صندلی ‌های جلو
  •  تریم چرمی کابین، کلاستر دیجیتال 7 اینچی
  •  شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سانروف
  •  کیت اگزوز
  • آینه‌ های جانبی برقی
  •  سنسور های نور و باران از جمله امکانات رفاهی جی‌ای‌سی امپو می‌باشند.

مشخصات فنی جی‌ای‌سی امپو

جی‌ای‌سی امپو (GAC Empow)، معرفی سدان اسپرت وارداتی راسا موتور

اما پس از شرح کلی طراحی و ویژگی‌ های جذاب این خودرو سدان اسپرت، به جذاب‌ترین بخش این خودرو، یعنی مشخصات فنی پیشرانه و توانایی‌های موتور GAC EMPOW، می‌پردازیم، زیرا مشخصات این پیشرانه کنجکاوی هر بیننده‌ای را در مورد آنچه که زیر کاپوت این خودرو است برمی انگیزد!

موتور و توربوشارژر جی‌ای‌سی امپو: موتور 1.5 لیتری چهارسیلندر توربو مشترکی که با جی‌ای‌سی GS3 به اشتراک گذاشته شده است، قرار دارد. این پیشرانه با استفاده از تکنولوژی سیستم تزریق مستقیم سوخت، توانایی تولید قدرت و گشتاور معتبر را دارا است و آنها را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این موتور با سیستم Air To Water که هوای خروجی از توربوشارژ را خنک می‌کند و وارد موتور می‌کند، قادر به تولید توان خروجی حداکثر معادل 167 اسب‌بخار و گشتاور حداکثر 270 نیوتن متر است.

 

گیربکس جی‌ای‌سی امپو: هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر یا WDCT، وظیفه انتقال نیروی تولید شده توسط موتور به چرخ‌های جلو را در این خودرو برعهده دارد. یک نکته قابل توجه در این بخش، شتاب صفر تا صد خارق‌العاده این خودرو که در 7 ثانیه انجام می‌شود، آن را در رده خودروهای اسپرت و لوکس موجود در بازار جای می‌دهد.

آپشن های جی‌ای‌سی امپو: ویژه یکی از ویژگی‌های جی‌ای‌سی امپو، توانایی تغییر در برنامه‌ریزی و عملکرد خودرو در حالت اسپرت است که هنگام فعال‌سازی مود رانندگی اسپرت، امکانات مختلفی فعال می‌شوند. اولاً، با فعال‌سازی حالت اسپرت، کیت اگزوز خودرو فعال می‌شود و صدای آن تغییر می‌کند. سپس، در برنامه‌ریزی موتور، گیربکس و سیستم فرمان کمکی برقی تغییراتی اعمال می‌شود که هماهنگی بیشتری بین آنها ایجاد می‌شود و تجربه‌ی رانندگی پویاتری برای راننده فراهم می‌آید.

 

سیستم تعلیق جی‌ای‌سی امپو راسا موتور: سیستم تعلیق مک ‌فرسون در جلو و سیستم مولتی لینک یا چنداتصاله در عقب، طراحی شده‌اند تا به بهترین شکل ممکن از ورود ضربات به کابین خودرو جلوگیری کنند. این سیستم‌ها از یکدیگر مستقل هستند و از سیستم فرمان کمکی برقی بهره می‌برند که باعث می‌شود رانندگی ایمن و جذاب‌تری را تجربه کنید.

مصرف سوخت جی ای سی امپو

جی ‌ای ‌سی امپو علاوه بر ویژگی‌های اسپرت و روحیه تهاجمی، در رده خودروهای اقتصادی و مقرون به صرفه در زمینه مصرف سوخت نیز جای می‌گیرد. این خودرو در سیکل ترکیبی مصرف سوخت، عدد 6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش را ثبت کرده است که با توجه به ظرفیت 47 لیتری مخزن سوخت، تخمین زده می‌شود که برد پیمایش آن از 780 کیلومتر بیشتر نباشد.

قیمت جی ای سی امپو

جی‌ای‌سی امپو (GAC Empow)، معرفی سدان اسپرت وارداتی راسا موتور

جی‌ای‌سی امپو قیمت گرانی داشته و مشخصات فنی آن توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه انتخاب شده و در بازار خودروی چین، با قیمت ۱۲۰،۸۰۰ یوان به فروش می‌ رسد. با توجه به نرخ تبدیل ارز امروز، این مبلغ معادل ۸۶۲ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان است. با در نظر گرفتن تعرفه واردات ۶۶ درصدی، حقوق گمرکی ۴ درصدی، هزینه‌های حمل و... احتمالاً باید یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را به عنوان قیمت نهایی در نظر گرفت.

نتیجه گیری

در پایان، اگر بخواهیم به یک جمع‌بندی کامل از این خودروی سدان اسپرت و جسور بپردازیم، باید اشاره کنیم که جی‌ای‌سی امپو وارداتی به شکل استثنایی در رده خودروهای اسپرت بازار جا افتاده است که می‌تواند با اعتماد به‌نفس به رقبای گرانبها خود برتری اعلام کند.

همچنین، مشخصات فنی و توانایی‌های موتور نیز می‌توانند این ادعا را تایید کنند. با این حال، برای ارزیابی دقیق‌تر، باید منتظر بمانیم و ببینیم که پس از ورود به بازار و گذر زمان، امپو چه عملکردی به خود اثر می‌زند. همچنین، یکی از عوامل حیاتی در موفقیت یا شکست آن در بازار، ارائه خدمات پس از فروش مناسب و تامین قطعات مورد نیاز است که طبق اظهارات شرکت راسا موتور، این شرکت برای انجام این کارها تمهیدات لازم را انجام داده است.

سپاسگذاریم که با ما همراه بودید؛ امیدواریم که مطالب برایتان مفید واقع شده باشد.

 

 

 

نظرات کاربران